21. Janvāris 2014 10:31
Jaunumi
Patērētāji aktīvāk sūdzas par parādu piedzinējiem un ātro kredītu aizdevējiem

Aizvadītajā gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemti 316 rakstveida iesniegumi par finanšu pakalpojumiem. Statistika liecina, ka par 57% pieaudzis sūdzību skaits par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem.

Salīdzinot statistiku ar 2012.gadu, kopējais 2013.gadā saņemto iesniegumu skaits finanšu pakalpojumu jomā ir samazinājies par 7%. Tāpat par 30% un 36% ir samazinājies par kredītiestādēm un apdrošināšanas sabiedrībām saņemto sūdzību skaits.

Savukārt par nebanku kreditētājiem saņemto sūdzību skaits ir palielinājies par 7%, ko var skaidrot ar patērētāju aktīvāku rīcību pēc nozares problēmu publiskas aktualizēšanas 2013.gada sākumā. Tāpat ir vērojams 57% pieaugums par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem saņemto sūdzību skaitā, kas ir saistīts ar jauna normatīvā regulējuma ieviešanu nozares dalībniekiem. Saskaņā ar jauno kārtību ir noteiktas jaunas (iepriekš nebijušas) nozares darbību regulējošas prasības, t.sk., prasība par licences saņemšanu tirgus dalībniekiem, kuru izsniedz PTAC.

Saistībā ar finanšu pakalpojumiem  patērētāji galvenokārt sūdzējušies par  finanšu pakalpojumu sniedzēju iespējami īstenotu negodīgu komercpraksi, iespējami netaisnīgiem līguma noteikumiem patērētāju kreditēšanas un citu finanšu pakalpojumu līgumos.

Par banku sniegtajiem pakalpojumiem patērētāji izteikuši  pretenzijas par piemēroto soda naudu apmēriem, parādsaistību cedēšanu, dažādu komisijas maksu piemērošanu, kļūdaini veiktu maksājumu neatmaksāšanu.

Nebanku kreditēšanas pakalpojumu jomā ziņots par augstām procentu likmēm, kredīta piešķiršanu, nevērtējot maksātspēju, darbību bez licences, atbildes nesniegšanu uz patērētāja iesniegumiem.

Savukārt par parādu piedziņas pakalpojumu sniedzējiem patērētāju iesniegumos PTAC informēts par dažādām procesuālām nepilnībām, piemēram, zvanīšanu uz darbu un informācijas nodošanu trešajām personām, piemērotajām komisijas maksām, par informācijas ievadīšanu parādnieku datu bāzēs u.c.

Apdrošināšanas pakalpojumu jomā sūdzības bijušas par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas atteikumu, apdrošināšanas atlīdzības lietas izskatīšanas novilcināšanu u.c.

Lielākajā daļā gadījumu, atbildot uz sūdzībām, PTAC sniedza patērētājiem rakstveida konsultācijas un skaidrojumus sakarā ar viņu tiesību aizsardzību, nepieciešamības gadījumā pieprasot paskaidrojumu attiecīgajam finanšu pakalpojumu sniedzējam. Pēc PTAC paskaidrojuma pieprasījumiem daudzās lietās problēmas patērētājam un/vai patērētāju grupai tika atrisinātas pozitīvi.

Plašāka informācija: Patērētāju tiesību aizsardzības centrā 2013.gadā saņemto sūdzību par finanšu pakalpojumiem analīze.

patīk
drukāt
 
 
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
PIEVIENOT
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
Satversme 100: Atver Satversmi
Satversme: Esejas
Lasītākie jaunumi
AKTUĀLI
CITI ŠĪ AUTORA JAUNUMI
Iestāžu un institūciju jaunumi
Kopumā 253 iestādes
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
komentēt
Pievienot rakstu mapē
Pievienot citātu mapei
Pievienot piezīmi rakstam
Drukāt
ienākt ar
JURISTA VĀRDS
Abonentiem! Ieiet šeit
GOOGLE
DRAUGIEM.LV
reģistrēties
autorizēties