Aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka 12. septembrī pilotu streika atceļ 150 no 400 reisiem, kam bija plānots izlidot vai ielidot Vācijā. Ryanair savos paziņojumos pauž, ka streiks ir nevajadzīgs, jo aviokompānija jau šobrīd ir piekritusi mediācijas procesam ar aviokompānijas darbinieku arodbiedrību, lai vienotos par darbinieku darba līgumu izmaiņām un atalgojuma paaugstināšanu Vācijā.
Aviokompānija ziņo, ka šorīt ir sazinājusies ar visiem pasažieriem (sūtot e-pastus un sms), kam streika dēļ ir tikuši atcelti lidojumi. Pasažieriem tiek piedāvāts atgriezt naudu par samaksātajām biļetēm, pārcelt savus lidojumus uz nākamajiem brīvajiem lidojumiem vai mainīt ceļojuma maršrutu.
PTAC norāda, ka pasažieru tiesības reisa atcelšanas gadījumā ir noteiktas saskaņā ar aviopasažieru Regulu (EK) Nr. 261/2004.
1. Regula nosaka, ka aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām!
2. Tiesības saņemt kompensāciju:
Pasažierim kompensācija nepienākas |
||
---|---|---|
Pasažieris informēts par reisa atcelšanu |
Alternatīvā transporta izlidošana |
Alternatīvā transporta ierašanās galamērķī |
7 līdz 14 dienas iepriekš |
Līdz 2 stundām agrāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Līdz 4 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Līdz 7 dienām iepriekš |
Līdz 1 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Līdz 2 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā |
Vienlaikus PTAC norāda, ka pasažierim nebūs tiesības saņemt naudas kompensāciju, ja reisa atcelšana ir saistīta ar ārkārtas apstākļiem jeb apstākļiem no kuriem aviokompānija nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus. Katrs reisa atcelšanas gadījums ir vērtējams atsevišķi, un tikai kompetentā uzraudzības iestāde ir tiesīga izvērtēt reisa atcelšanas apstākļus un pasažiera tiesības saņemt papildus naudas kompensāciju.
3. Svarīgi papildu informācijas avoti skartajiem aviopasažieriem:
Par ECC–LATVIA
Latvijas Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) ir Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) dalībnieks, kas darbojas Patērētāju tiesību aizsardzības centra ietvaros. ECC Latvia nodrošina patērētājus ar informāciju par viņu tiesībām un pienākumiem pārrobežu pirkumos un palīdz rast risinājumus patērētājiem pārrobežu strīdos ar komersantiem. Eiropas Patērētāju centru tīkls (ECC-Net) sastāv no 30 centriem visās 28 ES dalībvalstīs, Islandē un Norvēģijā.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.