Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2019. gada februārī ir apstiprinājis grozījumus “Vadlīnijās taisnīga elektronisko sakaru pakalpojumu līguma sastādīšanai” (Vadlīnijas). Vadlīnijas paredzētas, lai palīdzētu elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem veidot patērētājiem adresētus līguma noteikumus, nodrošinot to atbilstību normatīvo aktu prasībām.
Vadlīnijās, sniedzot praksē konstatētus piemērus un skaidrojumu par tiesību aktu prasībām, apskatīti jautājumi, kuri saistīt ar patērētāju līgumtiesiskajām attiecībām, kas raksturīgas elektronisko sakaru pakalpojumu jomai, tai skaitā:
Minētās Vadlīnijas ir viens no patērētāju un elektronisko sakaru komersantu informēšanas un izglītošanas līdzekļiem, kurš nodrošina vispārinātu priekšstatu par patērētāju un elektronisko sakaru komersantu līgumtiesību būtiskākajām prasībām. Vienlaikus Vadlīnijas ir viens no patērētāju elektronisko sakaru pakalpojumu vides uzlabošanas līdzekļiem.
Otra šādā dokumenta, proti vadlīnijas elektronisko sakaru pakalpojumu komercprakses jomā, grozījumu izstrāde vēl turpinās un to ir paredzēts pabeigt izstrādāt, apspriest un apstiprināt šī gada ietvaros.
Ar Vadlīnijām iespējams iepazīties PTAC tīmekļvietnē www.ptac.gov.lv sadaļas „Komersantiem” apakšsadaļā „Vadlīnijas komersantiem”.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.