Reģistrējot uzņēmumu, reģistrācijas apliecības saņemšana turpmāk nebūs obligāta. To paredz ceturtdien, 16.janvārī, Saeimā galīgajā lasījumā pieņemtie likumu grozījumi.
Reģistrācijas apliecības vai to dublikātus Uzņēmumu reģistrs turpmāk izsniegs tikai pēc uzņēmēja pieprasījuma par maksu. Pašlaik pēc uzņēmuma reģistrēšanas uzņēmējam tiek izsniegta izdrukāta reģistrācijas apliecība.
Likumprojektu autori norādījuši, ka reģistrācijas apliecības apliecina vienīgi reģistrācijas faktu, bet ne to, ka uzņēmums joprojām pastāv un darbojas. Atteikšanās no reģistrācijas apliecībām mazinās administratīvo slogu uzņēmējiem un komercreģistra iestādes administratīvās izmaksas.
Regulējumā ieviesta arī ārkārtas dividenžu izmaksu iespēja, kas noteic, ka uzņēmumi turpmāk varēs dividendes izmaksāt reizi ceturksnī, nevis kā līdz šim - reizi gadā. Komerclikumā noteikts, kā un kādos gadījumos ārkārtas dividendes varēs izmaksāt, tostarp, ka uzņēmums tajās varēs izmaksāt ne vairāk kā 85 procentus no peļņas un valdei būs jāapliecina: šī izmaksa nerada risku uzņēmuma saistību izpildei. Šāda kārtība stāsies spēkā šī gada 1.jūlijā.
Tāpat regulējumā iekļauta norma, kas noteic - ja personai, kas uzņēmumā ieņem kādu amatu, tiek ierobežota rīcībspēja un nodibināta aizgādnība, aizgādnim par to nekavējoties jāinformē komersants.
Saeima šodien galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Komerclikumā, likumā „Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” un Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumā. Izmaiņas likumos stāsies spēkā šī gada 17.februārī.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.