21. Jūlijs 2014 11:56
Jaunumi
Izstrādāta valsts pārvaldes klientu apkalpošanas rokasgrāmata
4

Valsts kanceleja sadarbībā ar valsts pārvaldes un privātā sektora ekspertiem izstrādājusi Klientu apkalpošanas rokasgrāmatu, lai nodrošinātu vienotas iedzīvotāju apkalpošanas prasības visiem darbiniekiem un izkoptu klientorientētu kultūru valsts pārvaldē.

Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane uzsver, ka viena no valsts pārvaldes prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitātes pilnveidošana. „Klientu apkalpošanas vērtības un kultūra ir saistoša ikvienas valsts pārvaldē strādājošajam. Rokasgrāmata ir darba instruments klientu apkalpošanas speciālistiem, tomēr lielā mērā tā paredzēta tieši iestāžu vadītājiem, politikas veidotājiem, tiesību aktu izstrādātājiem un inspektoriem. Klients jeb valsts pārvaldes pakalpojumu gala lietotājs ir centrālā „figūra”, par kuras vajadzībām jādomā, jau uzsākot darbu pie politikas, pamatnostādņu izstrādes u.c. Jēdziens „klients” ir jāskata plašākā kontekstā, ar to izprotot arī uzņēmējus, sabiedriskās organizācijas, kolēģus un iedzīvotājus. Šāda prakse jau ilgus gadus ir izkopta privātajā sektorā, īpaši lielās organizācijās ar sarežģītu struktūru un lielu nodarbināto skaitu. Valsts pārvaldei kā vienotam darba devējām ir jāņem vērā klientu servisa privātajā un valsts sektora ekspertu pieredze un rekomendācijas, un jāspēj tā piemērot darbā.”

Izstrādātā rokasgrāmata ataino iedzīvotāju tiesības saņemt augsta līmeņa apkalpošanas servisu un kvalitatīvus pakalpojumus. Iedzīvotāji aicināti ziņot par pieredzi un sadarbību ar valsts pārvaldi, sniedzot savas atsauksmes un priekšlikumus mājaslapā www.mazinamslogu.gov.lv vai ar mobilās aplikācijas „Futbols” starpniecību. Visi iedzīvotāju priekšlikumi un atsauksmes tiek izvērtētas, un konstatētās problēmsituācijas tiek risinātas ministriju un to padotības iestāžu līmenī.

Valsts kancelejas direktore uzsver, ka jāturpina uzlabot valsts pārvaldes klientu apkalpošana, pilnveidojot arī iestāžu klientu apkalpošanas speciālistu atlasi, kā arī investējot un nodrošinot kvalitatīvas apmācības.

Valsts pārvaldes klientu apkalpošanas rokasgrāmata izstrādāta arī digitālā formātā, un ikviens to var lejuplādēt: www.ej.uz/klientu_apkalposana.

Būtiski uzlabot klientu apkalpošanu valsts pārvaldei stingri uzdevusi Ministru prezidente Laimdota Straujuma, izsakot neapmierinātību ar valsts pārvaldes iestāžu sniegto servisu, kā arī valdībā uzklausot iestāžu paveikto nesamērīgas birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanā.

Plašāk skat. Valsts kancelejas sagatavoto videomateriālu (ar subtitriem angļu valodā).

patīk
nepatīk
drukāt
 
 
4 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
PIEVIENOT
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
huļio
27. Augusts 2014 / 17:27
0
ATBILDĒT
Norādītā rokasgrāmatas lejuplādēšanas adrese nestrādā, turklāt faila nosaukumā ieviesusies drukas kļūda, "apkalpošanu" nosaucot par "apkalošanu". Kvalitāte vvs.
Jurčiks
20. Augusts 2014 / 08:58
0
ATBILDĒT
Praktiski jebkurā profesijā svarīga ir tā pieredze, kuru gūst laba priekšnieka (mentora, patrona, Meistara) vadībā. Diemžēl šis princips Latvijā nekur nedarbojas, tai skaitā arī valsts pārvaldē. Kā studentiņš savulaik nonāca ministērijā kādā referenta amatā, tā pats saviem spēkiem sitās un kūlās, kāda nu viņam tā saprašana bija. Tagad tas pats studentiņš (nu jau gan bijušais) darbojas tā, kā pats toreiz bija sapratis. Un tā māca arī savus tagadējos padotos. Ja vēl ņem vērā, ka spējīgākos nokāsa privātais sektors, tad bilde pavisam bēdīga. Tāpēc jau ir tie normu plūdi, nejēdzīgā birokrātija un visas pārējās negatīvās lietas, kuras pieskaita valsts pārvaldei: tāpēc, ka lielai daļai nav po'[nas - kas jādara un kā jādara. Labi, ka šad tad Brisele izpalīdz ar kādu direktīvu vai rekomendāciju. Nav Meistaru, no kā mācīties.,
jep
22. Jūlijs 2014 / 09:49
0
ATBILDĒT
Valsts kanceleja grib, lai cilvēki, kuriem maksā izdzīvošanas pabalstus, kļūst par profesionāļiem? Ierēdnis 70% gadījumu ir hobija līmeņa darbs.
RĀDĪT VĒL KOMENTĀRUS / 1
COVID-19: tiesiskie aspekti
Lasītākie jaunumi
AKTUĀLI
CITI ŠĪ AUTORA JAUNUMI
Iestāžu un institūciju jaunumi
Kopumā 201 iestādes
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
komentēt
Nepatīk / neieteikt
2
Pievienot rakstu mapē
Pievienot citātu mapei
Pievienot piezīmi rakstam
Drukāt
ienākt ar
JURISTA VĀRDS
Abonentiem! Ieiet šeit
GOOGLE
DRAUGIEM.LV
reģistrēties
autorizēties