12. Decembris 2014 09:14
Jaunumi
Dzintars Rasnačs: laulības un ģimenes jēdziens Latvijā paliks nemainīgs
3
Tuvākajā laiķa laulības un ģimenes jēdziens Latvijā paliks nemainīgs.
Edijs Pālens, LETA

Tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs, sniedzot atbildi apvienībai „Mozaīka”, uzsver, ka grozījumu veikšana ģimenes tiesību jomā, kas maina laulības un ģimenes jēdziena izpratni vai ievieš dažādus personu savienību veidus, neatbilst Latvijas Republikas Satversmes 110.panta būtībai un apdraud sabiedrības un valsts pastāvēšanas pamatvērtības.

Atbildē par viendzimuma pāru iespējām sakārtot mantiskās tiesības tieslietu ministrs pauž, ka konstitucionālā līmenī Latvija ir izšķīrusies par laulību kā savienību starp vīrieti un sievieti, taču jebkurai personai ir tiesības veidot savu privāto dzīvi pēc saviem ieskatiem. Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem nepastāv šķēršļi kopā dzīvojošajām personām noregulēt savas mantiskās attiecības, slēdzot dažādus civiltiesiskus darījumus.

Likumdevējs ir paredzējis noteiktu mantisko attiecību un mantisko seku regulējumu un aizsardzību laulātajiem, bērniem, atsevišķos gadījumos arī plašākam radinieku lokam (piemēram, laulāto mantisko attiecību regulējums, mantošanas, uzturēšanas saistību regulējums, tiesības saņemt valsts pabalstus u.tml.). Tas tiek pamatots ar tradicionālo laulības un ģimenes izpratni Satversmes 110.pantā. Tieslietu ministrs atbildē apvienībai „Mozaīka” informē, ka Latvijas Republikas Satversmē laulība – vīrieša un sievietes savienība – ir nostiprināta kā viena no fundamentālām sabiedrības un valsts pastāvēšanas vērtībām un tai konstitucionālā līmenī ir piešķirts īpašs statuss un aizsardzība.

Pamatojot savu viedokli, tieslietu ministrs atsaucas gan uz konstitucionālo regulējumu un personu mantiskās attiecības regulējošajiem normatīvajiem aktiem, gan uz starptautiskajiem tiesību aktiem un Eiropas Cilvēktiesību tiesas spriedumiem.

 
 
3 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
Biedrs Likuma Burts
12. Decembris 2014 / 12:18
1
ATBILDĒT
Satversmes 110. panta interpretācija nevar būt šaura - no tā izriet katra latvieša tiesības dzīvot homofobā sabiedrībā. Šīs tiesības ir absolūtas, jo Satversmes tēvi 2005. gadā, sekojot Brīvības cīņu un Dziesmu svētku garam, tika strāvoti ar jus cogens enerģiju. To pastiprina gadsimtiem senās vēstures vītā Preambula, kura nepieļautu mūsu darba ļaudīm vērot tādu Geiropisku ķecerību kā civilo savienību starp diviem p*diņiem.
Hm
12. Decembris 2014 / 12:10
0
ATBILDĒT
No CL 71.-73.panta varētu secināt, ka laulības pamats ir kopdzīve, kopīga saimniecība. Līdzi rakstā izteiktajai argumentācijai varētu teikt, ka jau tagad virkne likumu (piemēram, KPL) atzīst kopdzīvi kā noteicošu tiesisku pazīmi, neprasot laulību. Principā visi šie regulējumi ietekmē tādā pašā mērā ģimenes un laulības jēdzienu... Hmm, ja vajag atņemt mantu, tad valstij tāda kopdzīve ir laba esam, citos gadījumos - Satversmei, morālei, ētikai, reliģijai un kam tik vēl neatbilstoša.
Baraks Osama
12. Decembris 2014 / 10:30
0
ATBILDĒT
Politiski, protams, ministrs tur savas partijas līniju, bet ne minētā partija, ne kāds cits tā arī nav spējis pārliecinoši paskaidrot, kā jaunu kopdzīves modeļu ieviešana apdraud "apdraud sabiedrības un valsts pastāvēšanu" - respektīvi, ar ko Latvija atšķiras no valstīm, kur šādi modeļi ir atzīti (dažviet jau pirms padsmit gadiem) un kas nu galīgi neizrāda sabiedrības sairšanas vai valsts sabrukuma pazīmes. Tik skaļas frāzes kaut kā negribas pieņemt, kā latvieši saka, uz goda vārda.
Lasītākie jaunumi
AKTUĀLI
CITI ŠĪ AUTORA JAUNUMI
Iestāžu un institūciju jaunumi
Kopumā 269 iestādes
komentēt
Pievienot rakstu mapē
Pievienot citātu mapei
Pievienot piezīmi rakstam
Drukāt
ienākt ar
JURISTA VĀRDS
Abonentiem! Ieiet šeit
GOOGLE
DRAUGIEM.LV
reģistrēties
autorizēties