15. Jūlijs 2014 13:10
Jaunumi
No nākamā gada mainīsies automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums bankās
No 2015. gada 1.janvāra Latvijā pašlaik izmantotie automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojumi, kas tiek veikti, izmantojot tiešā debeta maksājumus, būs jāaizvieto ar citiem.
Edijs Pālens, LETA

No 2015.gada 1.janvāra mainīsies tiešā debeta jeb automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums bankās - esošais tiks aizstāts ar jauniem risinājumiem, kas nodrošinās banku klientiem līdzvērtīgas ērtības un funkcionalitāti. Uzņēmumiem, kas līdz šim sadarbībā ar bankām piedāvājuši klientiem automātiskās rēķina apmaksas iespējas un plāno tās piedāvāt arī turpmāk, laikus jāsazinās ar savu banku vai rēķinu nosūtīšanas infrastruktūras uzturētāju, lai noskaidrotu un veiktu nepieciešamās IT sistēmu izmaiņas.

Līdz ar integrāciju eirozonā maksājumiem Latvijā ir jāatbilst Vienotās Eiropas maksājumu telpas (SEPA - Single Euro Payments Area) prasībām. Tādēļ no 2015. gada 1.janvāra Latvijā pašlaik izmantotie automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojumi, kas tiek veikti, izmantojot tiešā debeta maksājumus, būs jāaizvieto ar citiem SEPA atbilstīgiem risinājumiem.

Lai nodrošinātu uzņēmumiem un klientiem pierastu, ērtu pakalpojumu, bankas sadarbībā ar plašu klientu loku apkalpojošiem uzņēmumiem un banku un uzņēmumu izvēlētu rēķinu nosūtīšanas infrastruktūras uzturētāju ir izveidojuši risinājumu, kas ļaus arī turpmāk banku klientiem regulāri apmaksāt rēķinus no bankas konta.

Pašreizējā prakse ir tāda, ka maksātājs piekrīt naudas norakstīšanai no sava konta, pamatojoties uz pakalpojumu sniedzēja uzņēmuma pieprasījumu. Savukārt no 2015. gada 1.janvāra uzņēmums nosūtīs uz klienta banku apmaksājamo rēķinu, un klients varēs uzticēt bankai savā vārdā sagatavot un izpildīt maksājumu rēķina apmaksai - klients pats būs iniciators rēķina apmaksai.

Uzņēmumiem, kas piedāvā un arī turpmāk vēlas piedāvāt saviem klientiem regulārās rēķinu apmaksas pakalpojumu, būtu jāsazinās ar infrastruktūras nodrošinātāju un/vai banku, lai izvēlētos ērtāko risinājumu un veiktu tam neieciešamās informācijas sistēmu izmaiņas.

Banku klienti laicīgi, vairākus mēnešus pirms izmaiņām, saņems detalizētu informāciju par sagaidāmajām pakalpojuma izmaiņām no savām bankām.

patīk
drukāt
 
 
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
PIEVIENOT
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
COVID-19: tiesiskie aspekti
Lasītākie jaunumi
AKTUĀLI
CITI ŠĪ AUTORA JAUNUMI
Iestāžu un institūciju jaunumi
Kopumā 207 iestādes
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
komentēt
Pievienot rakstu mapē
Pievienot citātu mapei
Pievienot piezīmi rakstam
Drukāt
ienākt ar
JURISTA VĀRDS
Abonentiem! Ieiet šeit
GOOGLE
DRAUGIEM.LV
reģistrēties
autorizēties