Rīgas Juridiskā augstskola (RJA) rīko Erasmus+ Žana Monē konferenci “Konstitucionālās tiesības un pamattiesības”, kas notiks 25. un 26. aprīlī RJA telpās Rīgā, Strēlnieku ielā 4/2. Šis būs trešais pasākums Eiropas Savienības (ES) Erasmus+ programmas atbalstītajā četru konferenču sērijā, kas veltītas pamattiesībām ES ietvaros.
Projekta mērķis ir, izmantojot multidisciplināru un horizontālu pieeju, analizēt pamattiesības dažādos to ekonomiskajos, politiskajos, konstitucionālajos un sociālajos aspektos un veicināt dialogu par tiem akadēmiķu, tiesnešu, publiskā un privātā sektora pārstāvju starpā. Rīgas Juridiskā augstskola ir pirmā Latvijā, kas īsteno prestižo Žana Monē projektu.
Konference būs pirmais tik plaša mēroga Eiropas tiesiskās telpas diskurss Rīgā par suverenitāti un Eiropas integrāciju, pamattiesībām un tiesiskumu kā kopīgām Eiropas vērtībām. Konferences diskusijās un paneļdiskusijās tiks meklēts līdzsvars starp ES dalībvalstu “nacionālo suverenitāti” un ES kā “vērtību kopienu”, diskutēts par kritērijiem “kopīgo vērtību” interpretācijai, analizētas ES dalībvalstu “kopīgās konstitucionālās tradīcijas” un tiesu judikatūras nozīme vienotas Eiropas tiesiskās telpas attīstībā. Šāda diskusija ir aktuāla arī gaidāmā Brexit kontekstā un ES attiecībās ar dienvidu un austrumu kaimiņvalstīm.
Konferencē uzstāsies Eiropas Savienības Tiesas un Satversmes tiesas tiesneši, praktizējošie juristi un valsts ierēdņi, kā arī vadošie augstskolu profesori un pētnieki no Igaunijas (Tartu Universitātes), Itālijas (Milānas Universitātes), Lielbritānijas (Kentas Universitātes), Nīderlandes (Leidenes Universitātes Eiropas institūta un Māstrihtas Universitātes), Somijas (Helsinku Universitātes), Ungārijas (Debrecenas Universitātes) un Zviedrijas (Upsalas Universitātes).
Plašāka informācija un reģistrēšanās konferencei RJA mājaslapā.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.