Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) turpina saņemt patērētāju zvanus, e-pastus un sūdzības par situācijām, kad ar Covid-19 saistīto ierobežojumu dēļ ir atcelti lidojumi. Situācijas ir dažādas, bet patērētāju jautājumi ir līdzīgi – kādēļ aviokompānija neatbild, cik ilgā laikā tai jāatbild, cik ilgā laikā aviokompānijai jāatmaksā nauda u.c. PTAC un ECC Latvia pieredze, izskatot patērētāju sūdzības, rāda, ka aviokompānijas patiešām ir nokļuvušas situācijā, kāda līdz šim nav bijusi, tādēļ tās ir pārslogotas gan, lai sniegtu atbildes uz patērētāju jautājumiem, gan lai risinātu situācijas ar atceltajiem lidojumiem, jo gandrīz vienlaicīgi ir jāatbild uz vairāku simtu tūkstošu patērētāju pieprasījumiem, tādēļ saziņa ar patērētājiem var kavēties.
Turklāt, liela daļa Eiropā balstīto aviokompāniju klientu servisi, finanšu departamenti u.c. epidemioloģiskās situācijas dēļ strādā attālināti, jo nedrīkst atrasties biroja telpās, kas arī var bremzēt situācijas risināšanu. Apskatot vairāku aviokompāniju mājas lapas, redzams, ka atšķiras laika periodi, kādos aviokompānijas apņemas izskatīt patērētāju pieprasījumus, tādēļ aicinām patērētājus būt pacietīgiem un saprotošiem, jo risinājums, sevišķi, ja tas saistīts ar naudas atmaksu, var aizņemt vairākus mēnešus. Aicinām jaunāko informāciju regulāri skatīt aviokompānijas mājaslapā.
Kādas ir Jūsu pasažiera tiesības gadījumā, ja ir atcelts lidojums:
PTAC un ECC Latvia ieteikumi ar COVID-19 saistīto lidojumu atcelšanas gadījumos:
Ja radušies jautājumi vai neskaidrības:
PTAC patērētāju konsultāciju tālrunis: 65452554, e-pasts: ptac@ptac.gov.lv
ECC Latvia e-pasts: ECCNET-LV@ec.europa.eu
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.