Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, (PTAC) savas kompetences ietvaros, izvērtējot SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” komercpraksi komunālo pakalpojumu parādu piedziņas jomā, nesaskatīja tā rīcībā būtisku patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma pazīmes, taču individuālās patērētāju lietās bija vērojamas parādu atgūšanas kavēšanas pazīmes.
PTAC secinājis, ka SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” kopējā teorētiskā parādu piedziņas sistēma pirmšķietami ir atbilstoša ātrai un efektīvai parādu piedziņai, bet praksē tā nestrādā noteiktu apstākļu dēļ.
Tāpēc PTAC ir vērsies pie atbildīgajām iestādēm (Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Ekonomikas ministrija un Rīgas dome) ar ierosinājumiem un priekšlikumiem par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos komunālo pakalpojumu parādu piedziņas jomā. Ņemot vērā minēto, pašlaik PTAC nolemj izbeigt lietu, ar aicinājumu SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” turpmāk savā darbībā nodrošināt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.
Tādējādi PTAC ir aicinājis SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” turpmāk savā darbībā.
2020. gada rudenī SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” izsūtīja dzīvokļu īpašniekiem paziņojumus un aptaujas balsojuma veidlapas, kurās aicināja dzīvokļu īpašniekus pieņemt lēmumu siltumenerģijas piegādes pārtraukšanas problemātikas risināšanā. PTAC secināja, ka būtībā šī aicinājuma pamatcēlonis ir sekas spēkā esošajam normatīvajam regulējumam, kas dod siltumenerģijas piegādātājam tiesības pārtraukt piegādi visai mājai, ja par saņemto siltumu nav norēķinājies kaut viens no dzīvokļa īpašniekiem.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.