Pirmdien, 12. februārī, Tieslietu padome rakstveida procesā lēma darbam maksātnespējas administratora amata pretendentu eksaminācijas komisijā izvirzīt Rīgas pilsētas tiesas tiesnesi Gerdu Rozīti-Pupkeviču.
Rīgas pilsētas tiesas tiesnese Gerda Rozīte-Pupkeviča atsaucās Tieslietu padomes aicinājumam tiesnešiem pieteikties darbam eksaminācijas komisijā. Tieslietu padomei darbam eksaminācija komisijā bija jāizvirza rajona (pilsētas) tiesas tiesnesis, jo līdzšinējais tiesnesis Uldis Apsītis, kas darbojās eksaminācijas komisijā, ar 2023. gada 2. marta Tieslietu padomes lēmumu tika pārcelts darbā Rīga apgabaltiesā.
Gerda Rozīte-Pupkeviča ir tiesnese kopš 2018. gada un ir specializējusies dažādu kategoriju civillietu izskatīšanā, tajā skaitā arī maksātnespējas un tiesiskās aizsardzības procesu lietās. Tāpat tiesnese ir vadījusi Latvijas Maksātnespējas procesa administratoru asociācijas organizētos kvalifikācijas pilnveides pasākumus maksātnespējas procesa administratoriem par jautājumiem, kas skar maksātnespēja procesu pirmās instances tiesā.
Tieslietu padome apstiprināja arī kārtību, kādā personai, kura izdarījusi noziedzīgu nodarījumu aiz neuzmanības, atļauj piedalīties tiesneša vai prokurora amata kandidātu atlasē. Jau ziņots, ka izpildot Satversmes tiesas 2022. gada 15. decembra spriedumu lietā Nr. 2021-41-01, Tieslietu padome 2023. gada 16. jūnijā atbalstīja Tieslietu ministrijas izstrādātos grozījumus likumā „Par tiesu varu” un Prokuratūras likumā. Grozījumi paredz turpmāk veikt minētajos gadījumos tiesneša vai prokurora amata kandidāta individuālu izvērtējumu.
Papildu informācija:
Saskaņā ar Maksātnespējas likumu personas, kuras vēlas ieņemt administratora amatu, pārbauda eksaminācijas komisija, kuru ieceļ tieslietu ministrs. Eksaminācijas komisijā tiek iekļauts arī Tieslietu padomes noteikts rajona (pilsētas) tiesas tiesnesis.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.