15. Janvāris 2014 15:50
Jaunumi / Valsts pārvalde
Tiecas uz vienotu publisko pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības ietvaru
Šobrīd iedzīvotājiem un uzņēmējiem aptuveni 2000 publiskos pakalpojumus sniedz vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā, taču tiem nav vienotas nodrošināšanas kārtības
Evija Trifanova, Leta

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotajā un 14.janvārī valdībā apstiprinātajā Publisko pakalpojumu likumprojektā tiek piedāvāts izveidot vienotu publisko pakalpojumu sistēmu, kas iedzīvotājiem uzlabos šo pakalpojumu kvalitāti un saņemšanas ātrumu.

Šobrīd iedzīvotājiem un uzņēmējiem aptuveni 2000 publiskos pakalpojumus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā, turklāt vairums klientu apkalpošanas centru sniedz atšķirīgus pakalpojumus.

VARAM valsts sekretāra vietnieks e-pārvaldes jautājumos Arnis Daugulis uzsver: „Nosakot vienotu publisko pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības kārtību, iedzīvotājiem tiks nodrošināta daudz ērtāka un nepārtraukta pakalpojumu pieejamība jebkurā Latvijas vietā”.

Publisko pakalpojumu likumprojekta pieņemšana novērsīs situāciju, kad vienota ietvara trūkuma rezultātā, raugoties no klientu skatpunkta, publiskie pakalpojumi ir neviendabīgi gan pēc būtības, gan sniegšanas standartu ziņā, jo trūkst vienotas pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības kārtības. Līdz ar to turpmāk šajā ziņā tiks nodrošināta vienota izpratne par publiskā pakalpojuma jēdzienu, publisko pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības pamatprincipiem, kā arī radīti tiesiskie pamati vienotai pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības kārtības ieviešanai valsts pārvaldes iestādēs un pašvaldībās.

Tādējādi likumprojektā tiek noteikts publisko pakalpojumu koplietošanas infrastruktūras, publisko pakalpojumu portāla, publisko pakalpojumu rokasgrāmatas un publisko pakalpojumu kataloga statuss, funkcijas, kā arī lietošanas un pieejamības nosacījumi.

Lai vienkopus nodrošinātu publisko pakalpojumu un ar to saistītās informācijas pieejamību klientiem un publisko pakalpojumu sniedzējiem, kā arī nodrošinātu elektronisko saziņu starp klientiem un institūcijām, pilnveidotu publisko pakalpojumu portālu www.latvija.lv, likumprojekts paredz, ka iedzīvotājiem tiek garantēta publiska pieejamība internetam, kā arī konsultatīvs atbalsts e - pakalpojuma saņemšanai.

Vienlaikus Publisko pakalpojumu likumprojekts paredz ieviest vienotus principus šo pakalpojumu pārvaldībai un sniegšanai – samērīguma, laika ekonomijas, vienas pieturas aģentūras, e-pārvaldes, efektivitātes, pakalpojumu daudzkanālu sniegšanas, klusēšanas – piekrišanas, publisko pakalpojumu finansēšanas, kā arī teritoriālās diferenciācijas (pakalpojumu „groza”) principu.

Atgādinām, ka 2013.gada sākumā valdība atbalstīja VARAM koncepciju par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošanu. Iniciatīva paredz īstenot vairākus būtiskus instrumentus, lai uzlabotu publisko pakalpojumu sistēmu un pakāpeniski nodrošinātu, ka iedzīvotājiem un uzņēmējiem šie pakalpojumi būtu kvalitatīvi un ērti pieejami. Viens no šādiem sistēmiskiem instrumentiem ir Publisko pakalpojumu likums.

Likumprojekta sagatavošanu veica darba grupa, kas izveidota VARAM vadībā. Tās sastāvā darbojās visu ministriju, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras, Valsts zemes dienesta, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts kancelejas, Uzņēmumu reģistra, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Valsts policijas un Rīgas domes pārstāvji.

 
 
0 KOMENTĀRI
TAVA ATBILDE :
VĀRDS
3000
IENĀKT:
KOMENTĒŠANAS NOTEIKUMI
Lasītākie jaunumi
VALSTS PĀRVALDE
AKTUĀLI
CITI ŠĪ AUTORA JAUNUMI
Iestāžu un institūciju jaunumi
Kopumā 274 iestādes
komentēt
Pievienot rakstu mapē
Pievienot citātu mapei
Pievienot piezīmi rakstam
Drukāt
ienākt ar
JURISTA VĀRDS
Abonentiem! Ieiet šeit
GOOGLE
DRAUGIEM.LV
reģistrēties
autorizēties