2023. gada 3. martā Satversmes tiesas skolēnu zīmējumu un domrakstu konkursa “Mana atbildība nākamo paaudžu priekšā” svinīgajā apbalvošanas ceremonijā tika godināti uzvarētāji, laureāti un pedagogi, kuri bija sapulcējušies no dažādiem Latvijas novadiem.
Pasniedzot specbalvas, pasākumā apsveikuma runas teica bijusī Satversmes tiesas priekšsēdētāja, Eiropas Savienības Tiesas tiesnese Ineta Ziemele, Latvijas Mākslas akadēmijas rektors Kristaps Zariņš, kā arī žurnāla “Jurista Vārds” galvenā redaktore Dina Gailīte. Tika godināti arī laureāti, kas saņēma pirmā Latvijas Valsts prezidenta Jāņa Čakstes mazmazmeitas Kristīnas Čakstes, kā arī žurnāla “Domuzīmes” specbalvas.
Konkursā tika pārstāvētas 40 skolas, aptverot visus Latvijas reģionus. 6. klašu skolēnu zīmējumu konkursā “Mana atbildība nākamo paaudžu priekšā” tika iesūtīti 90 zīmējumi, savukārt domrakstu konkursa “Mana atbildība nākamo paaudžu priekšā” 9. klašu un 12. klašu grupās tika iesūtīti pa 31 domrakstam katrā.
Žurnāla “Jurista Vārds” redakcijas specbalvas ieguva:
Zīmējumu un domrakstu konkursa mērķis ir stiprināt skolēnu valstisko apziņu un rosināt līdzdalību demokrātijas procesos, izpētot un iedzīvinot Satversmes vērtības. Ar šo konkursu Satversmes tiesa rosina skolēnu interesi un izpratni par Satversmi un tās nozīmīgumu, kā arī pilnveido skolēnu zināšanas par Latvijas kā demokrātiskas tiesiskas valsts pamatvērtībām un iepazīstina skolēnus ar Satversmes tiesu, kā arī skaidro tās lomu tiesiskā valstī. Izzīmējot un aprakstot Satversmē ietvertās idejas, ikviens skolēns var stiprināt tiesiskas valsts vērtības un Latvijas valstiskumu.
Plašāka informācija par konkursu, uzvarētājiem un atzinības rakstu saņēmējiem, kā arī konkursa sadarbības partneru izvēlēto specbalvu ieguvējiem: https://www.satv.tiesa.gov.lv/konkurss/
Foto no ceremonijas pieejami šeit.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.