"Ceļojumu apdrošināšanas esamība un raita saziņa ar tuviniekiem ir būtiskākie nosacījumi, lai atbalsts ārkārtas situācijā ārvalstīs nonākušam ceļotājam tiktu sniegts ātri un kvalitatīvi," uzrunājot tūrisma nozares komersantus ikgadējā kopsapulcē 2019. gada 9. aprīlī Rīgā, uzsvēra Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta direktore Guna Japiņa.
Tiem, kas ceļojumus iegādājas pie komersantiem, tieši tūroperators ir pirmais, pie kā persona vēršas nelaimes gadījumā. No tūroperatora lielā mērā ir atkarīga turpmāka saziņa ar apdrošinātāju, ceļotāja tuviniekiem, kā arī Latvijas konsulāro dienestu. G. Japiņa aicināja tūroperatorus pievērst lielu uzmanību tam, vai ceļotāji ir apdrošināti, kādi ir apdrošināšanas riski un segums, kā arī reģistrēties Konsulārajā reģistrā. Tāpat G. Japiņa aicināja tūrisma nozares komersantus izmantot Konsulārā reģistra priekšrocības, lai konsulārais dienests varētu sazināties ar ceļotājiem tieši un nepastarpināti. Konsulārajā reģistrā iespējams norādīt ziņas gan par iegādāto apdrošināšanu, gan par tuviniekiem, ar ko sazināties ārkārtas situācijā. Tādēļ Konsulārā reģistra izmantošana būtu noderīga arī tūroperatoriem.
Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments pirms ceļojuma iesaka noformēt gan Eiropas veselības apdrošināšanas karti (EVAK), kas ir bezmaksas apdrošināšana ES, EEZ (Norvēģija, Lihtenšteina, Islande) valstīs un Šveicē, gan privāto ceļojumu apdrošināšanu, kurā iekļauta arī repatriācija smagas slimības un nāves gadījumā, kā arī citi riski atkarībā no ceļojuma rakstura un galamērķa.
Konsulārā departamenta direktore arī informēja par aktualitātēm, Latvijas valstspiederīgajiem ieceļojot trešajās valstīs. Piemēram, no 2019. gada 14. aprīļa Latvijas pilsoņiem ieceļošanai Taizemes Karalistē līdz 30 dienām vīza nav nepieciešama, ja ieceļošanas mērķis valstī ir tūrisms.
Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas ALTA ikgadējā kopsapulcē uzstājās arī Latvijas Apdrošinātāju asociācijas Juridiskās daļas vadītāja Ieva Dzirnupe, Centrālās statistikas pārvaldes Transporta un tūrisma statistikas daļas vadītāja Edīte Miezīte un Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ieva Baldiņa-Brūklīte, vēršot uzmanību uz apsvērumiem, kas tūroperatoriem jāņem vērā ikdienas darbā, lai Latvijas ceļotāju pieredze būtu pozitīva, bet saņemtais atbalsts ārkārtas situācijā – kvalitatīvs.
Ārlietu ministrija un ALTA 2017. gadā ir noslēgusi sadarbības memorandu par regulāru un konstruktīvu informācijas apmaiņu, kas skar Latvijas valstspiederīgo drošu ceļošanu.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.