Latvijas Tiesnešu mācību centrs (LTMC) 2017. gada 11. decembrī rīko semināru “Mediācijas ieviešana” šķīrējtiesnešiem un citām juridiskajām profesijām. Semināru vada Dr.iur. Zane Pētersone, Augstākās tiesas Civillietu departamenta tiesnese, Latvijas pārstāve Eiropas Tiesnešu asociācijā mediācijai (GEMME).
LTMC aicina šķīrējtiesnešus pieteikties uz bezmaksas semināru līdz 2017. gada 11. novembrim, sūtot pieteikumu uz https://goo.gl/forms/z9pDFptTnI1bYI1c2.
Šķīrējtiesnešu skaits seminārā: 25 dalībnieki.
Semināra mērķis ir uzlabot šķīrējtiesnešu, kuri apmeklē šo semināru, zināšanas par mediāciju un lietas dalībnieku novirzīšanu uz mediāciju (mediācijas kvalitatīvu ieteikšanu jeb piedāvāšanu), tādējādi veicinot sniegto pakalpojumu kvalitātes celšanu un mediācijas kā alternatīvā domstarpību risināšanas veida izmantošanu, sekmējot sociālo attiecību harmonizāciju un ar spriedumu izskatāmo lietu skaita samazināšanu.
Semināra programmā (10.00–13.15):
Dažādu strīda risināšanas veidu īss raksturojums. Šķīrējtiesneša loma mūsdienās. Tiesību akti. Mediācijas būtība: jēdziens, mediācijas dalībnieki, mediators, komediācija, mediācijas principi, mediācijas ieguvumi, mediācijas procesa fāzes, mediācijas vienošanās.
Tiesas ieteiktas mediācijas modelis un tiesneša (tiesas) pienākumi saskaņā ar Mediācijas likumu un Civilprocesa likumu.
Projekti un organizācijas. Mediācijas piemērotības identificēšana: trīs strīdu risināšanas pamatveidu priekšrocību un trūkumu identificēšana. Mediācijas piemērotības identificēšana un piedāvāšana (ieteikšana jeb pušu novirzīšana uz mediāciju): fāzes, sarunas veidošana un jautājumi.
LTMC mācības par mediācijas jautājumiem nodrošina, pateicoties Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansētā projekta „Justīcija attīstībai” (Nr. 3.4.1.0/16/I/001) mācību sadaļas projektam “Mācību nodrošināšana par alternatīvo strīdu risināšanu”.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.