Tiesībpratība – tā ir izpratne par tiesībām un pienākumiem un spēja tās īstenot reālās dzīves situācijās. Lai palīdzētu skolotājiem to mācīt skolēniem, Augstākā tiesa ir sagatavojusi mācību materiālus skolām, ko 21. augustā prezentēja sociālo zinību skolotājiem un klašu audzinātājiem.
Tās ir trīs animācijas filmas – "Kāpēc ir vajadzīga tiesa?", "Lietu veidi tiesā" un "Tiesnesis", darba lapas par katru filmiņu 1.–3. klašu un 4.–6. klašu skolēniem, kā arī metodiski komentāri skolotājiem par šīm darba lapām.
Mācību materiālu prezentācijas pasākumā Augstākās tiesas senatore Veronika Krūmiņa un zinātniski analītiskās padomnieces Kristīne Zemīte un Inga Bērtaite-Pudāne papildināja šos komentārus ar noderīgiem skaidrojumiem un piemēriem, kas skolotājiem noderēs, runājot par šīm tēmām ar skolēniem. Svarīgākā atziņa – tiesībpratība vajadzīga drošībai. “Jūtamies nedroši, ja kaut ko nesaprotam. Lai cilvēks justos droši savā ikdienā, viņam jāizprot, kā darbojas valsts. Likumi un Satversme ir mūsu ikdiena,” sacīja senatore Veronika Krūmiņa.
Savukārt izglītības uzņēmuma "Lielvārds" mācību līdzekļu autore Madara Lāce, kas konsultēja mācību materiālu veidošanas projektā, skolotājiem rādīja, kā šos Augstākās tiesas materiālus integrēt klases stundās un sociālo zinību stundās, kā arī sagatavojot skolēnus ekskursijai uz Augstāko tiesu.
Arī skolotāju semināra dalībniekiem bija iespēja doties ekskursijā uz Augstāko tiesu – tiesas zālē dzirdēt par tiesas procesu, Augstākās tiesas muzejā uzzināt Latvijas tiesu vēstures faktus, kā arī izstaigāt Tiesu pils dažādas telpas.
Augstākā tiesa pateicas skolotājiem, kas bija ieradušies no visas Latvijas, kā arī tiem klausītājiem, kas pasākumu skatīja tiešraidē. Ceram, ka pasākums būs iedvesmojis skolotājus izmantot Augstākās tiesas sagatavotos materiālus un tie būs noderīgi skolotāju darbā.
Eseja „Jurista Vārda” Domnīcā – brīvas formas, apjomā un tēmā neierobežotas pārdomas, kas vērstas tiesiskas domas un prakses attīstības virzienā.
Tā ir iespēja piedalīties juristavards.lv satura veidošanā, rosinot diskusiju par redzēto, dzirdēto vai domās apcerēto.